Wordless Wednesday : Teman

jebengotai

Menulis sekadar perkongsian. Memberi info dari pembacaan, pengalaman dan kajian dari penulis. Mungkin dari sini, pandangan kita dapat diperluaskan. - Freelance VPS setup ( NGINX + Pagespeed + Vesta ) - Part-Time Blogger

This Post Has 85 Comments

  1. JebengOtai

    bestnya jdik kucing ni..xyah nk risau ape2 🙂

    1. onlajer

      gua risau kalau kucing ini mengencret kat penjuru-penjuru tembok,aroma habis

      1. JebengOtai

        hehe..xper la..tp ade cara nk cegahnya..letak serbuk lada putih..mesti kucing tu pi tmpt len.. 🙂

        1. iza

          Sembur je dengan spray air biasa,
          mesti dia lari dan terus fobia..

          1. iza

            lebih baik daripada nak ambil bau dia tu…

    2. sjiehan

      Jadi manusia lagi best… =)

      tambah2 kalau manusia tu KACAK! hehehe

      1. akhiyy

        tengah tunggu bro kasi kad je nih..hehehe

  2. bardboo

    hubby saya tak minat dengan kucing…so tak boleh la nak bela kucing kat rumah..

    1. shraqs

      Org rumah sy suka kucing, tapi buka saya. Ada alahan ngan bulu kucing. 🙁

        1. rahman

          dah tak bela kucing sejak rumah dah takde tikus

  3. nurmisnan

    hemo3.. main2 cuit masa tdo.. habis paper tuh
    dilanyak buat tilam.. hik3.. tomey2…

    1. JebengOtai

      aah..kucing ni kucing terbiar..kat pusat servis..sempat snap ambil gmbr.. 🙂

  4. vanfery

    salah satu ciptaan tuhan yg unik….
    ada org yg suka..siap leh peluk2 lagi…
    ada org yg takut nak pegang pun geli..
    kenapa ek…

    tapi aku memang suka kucing…kalau tension je,cari dan belai ler badan nya..insyallah tenang sekejap..

  5. Lizz

    hahahahaha!!!! comelnya. sama macam dekat rumah yang grey tu. kami 1 family mmg suka kucing. cuma ipar duai je tak berapa minat tp taklah langsung tak suka

    1. JebengOtai

      x semua btul2 suka dan sanggup jaga kucing.. 🙂

      1. Mus

        anak-anak saya takut kucing.. terbatal hasrat nak pelihara kucing..
        bulu kucing pun tak baik untuk anak yang kecil dan ibu mengandung

  6. sollehahn

    dulu rumah aku banyak gila kucing….skang tinggal sekor je…takleh bela banyak sebab dah ada bela sugarglider plak..huhuh

    1. JebengOtai

      bela sugar glider ker bro?..kalo byk sgt kucing nnt kene mkn lak..huhu

  7. Din

    perghh…inilah dinamakan teman tapi mesra..

  8. Hafizul

    Emm mesti kucing kesayangan ni…kat rumah ada sekor..tapi sejak adanya anak, terus tinggalkan kucing..tak dibelai dah..belai anak jer skrg..hehe..ksian kucing..

    1. JebengOtai

      lepas ni cuba belai2 kucing dan anak pula..so x der yg terabai nnt..hehe

  9. hafizmd

    Comel2 =)

    Puas tgk gambar besar2 camni…hehe

    Kucing antara binatang yg paling manja. Betul tak bro?

    1. JebengOtai

      btul bro..org yg bela sj tau kucing mmg ade karekter @ perangai masing2..huhu

  10. Izzuddin Fauzi

    Kucing hang ke nie??? Comel2 🙂

    1. JebengOtai

      xla..kucing terbiar ni..time nk servis kereta die tido kat atas sofa..

  11. shraqs

    BTW, minat kucing ke bro?

    1. JebengOtai

      minat sgt..tp skng ni ssh nk bela sbb dok kat apartment…huhu

  12. titan

    gua minat kucing. suka kacau kucing. tapi gua tak nak bela kucing…

    1. JebengOtai

      xperla..jgn suka pelangkung kucing sdah la..huhu

    2. Ummi Hanie

      same la dgn titan. dulu sy suke sgt kucng, smapai nak bela2… skrg dah tak teringin nak bela entah kenapa, anak pulak ambik alih minat tu 😉

  13. ProfHariz

    Bukan sahaja manusia perlukan teman. Haiwan pun memerlukan teman 🙂

  14. Sukashare

    teman tapi mesra ni =)

  15. iza

    Assalam..
    Sangat sukakan kucing hinggakan ada sebuah album gambar kucing kesayangan dan satu file info tentang kucing. Tinggal kenangan je la sebab bila dah ada anak kecil, rimas pulak dengan bulu kucing..

    1. Jebengotai

      yeke..tp kalo bela anak2 leh main2 ngn kucing..:-)

      1. iza

        Kalau nak bagi anak2 main dengan kucing, tak nak la bagi main dengan kucing bulu kembang tu…kalau kucing kg tak pe la…

        1. JebengOtai

          sy pon minat kucing kmpung jer..lebih sng jaga 🙂

  16. yas

    Apa kes ni bro? tilam surat kabar lama je nih…hehehe

    1. Jebengotai

      kucing yg dibuang bro..sian lak bila peratikan..

      1. Mus

        sedangkan kucing lagi kita kesian..
        bagaimana pula dengan bayi kena buang.. lagilah kesian..

        1. JebengOtai

          yela..tanda kita msih ade sikap perikemanusiaan..

  17. kimmie

    amboiii…tidur sambil berpegangan tangan…:)

  18. Denaihati

    bro nak buat anak angkat, besar pahalanya ni.

  19. donnyien

    comelnya..

  20. yatie awang

    alahai..comelnya, yatie suka sangat dengan kucing..

  21. chii

    amboihh….lena sungguh ada temn ya ;p

    1. Mus

      biasala.. tidur berteman..

  22. puteri kasih

    ololo tomeynyer…puteri sangat sayangkan kucing 🙂

    1. JebengOtai

      sian kan..x tau mcmane keadaan kucing tu skang..

  23. Mus

    boleh kena tangkap basah tu..

  24. muazfaris

    amboooiihhh, rmi betul peminat kucing kat sini.

  25. kulanz

    mesti peminat kucing juga bro ni.. 🙂

  26. Blog Keperawatan

    Kucingnya lucu sekali ..
    Salama kenal dan salam persahabatan dari Indoensia

  27. tehr

    memang bermacam gaya kucing tidur
    memang lena

    dua hari lepas aku jadi doktor
    kucing aku beranak
    haha

    1. JebengOtai

      waa..tahniah2..seronok dpt tgk anak2 kucing..

  28. faizul

    Bro, letak filter la untuk tambah efeks sikit. Guna hdr atau lomo pun cantik gak.

    1. JebengOtai

      aah..yg ni hdr..tp x terlalu ‘strong’ sgt..

  29. akhiyy

    hahaha..comel..kucing bro ke??

    1. JebengOtai

      xlah..kucing yg ditingglkan tuannya..kesian 🙁

  30. mak lagenda

    Alololo..so suwit berteman2 bagai kan.

    Tingatk plak kes smlm..mak ternmpk sekor tucen yg baru shj di langgar..dah nyawa2 ikan time tu..dah yg menarik perhatian mak is, pasangannya duduk tepi dia memerhatikan si mangsa yg sdg nyawa2 ikan tu 🙁

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.