Wordless Wednesday : Medan Samudera

medan samudera

jebengotai

Menulis sekadar perkongsian. Memberi info dari pembacaan, pengalaman dan kajian dari penulis. Mungkin dari sini, pandangan kita dapat diperluaskan. - Freelance VPS setup ( NGINX + Pagespeed + Vesta ) - Part-Time Blogger

This Post Has 74 Comments

  1. titan

    kat manakah ini?

      1. chii

        area mana ye

          1. Tak byk berubah ehhh.. Ciri2 asal masih maintain.
            kenangan tompat ni. Masa kecik2 selalu dtg sini. Maklumlah dokat dgn daerah kawe.

  2. yas

    Bendera mcm kt negeri melaka lak….hehehe buat pe kt sana bro?

    1. JebengOtai

      dkat atas muzium maritim (kapal)..

      cuti2 malaysia.. 🙂

  3. hatiputera

    kat bandar hilir ke nih,,,

  4. Juan

    di melaka yer, saya x pernah sampai lagi nih

      1. SuhairiDotCom

        Hehehehehe…best camera360 tu bro 🙂
        nti p site aku komen sok pg lps kul 7 ok..de 1 post best

          1. SuhairiDotCom

            semestinya dah bro 🙂
            tq mai komen pepagi bute

  5. anif

    Lama tak ke Melaka. Makin meriah nampaknya.. 😀

  6. klcitizen

    cantik gambar ni. melaka bandaraya bersejarah. boleh masuk pertandingan foto kalau ada , jebeng..

    1. JebengOtai

      uih..kalo msuk pertandingan x der hrapan..sbb depa pki slr..sy pki hp jer..hehe

  7. syamila

    lama tk pergi melaka…

  8. sollehahn

    smat gambar nih…dulu selalu aku lalu sini…depan muzium…huhuh

  9. madammondoq

    cantik gambar!!!

  10. Aelfi

    menarik jugak tengok view khemah banyak-banyak tu.haa…dah dapat idea!

    1. JebengOtai

      aah..nk pki slr x mampu..pki android appz jer..

  11. azura

    Pernah sampai dekat kapal tapi tak pula ada gerai banyak macam ni

    1. JebengOtai

      mungkin masa tu x der lagi kot..sy pi bulan 2 haritu.. 🙂

    2. zool

      saya lagilah.. tak pernah masuk kapal tu.. lalu je selalu. hahahahaha

      1. JebengOtai

        alamak..hehe..sy kuar kapal tu trus naik river cruise..btul2 kat blkng kapal tu.. 🙂

  12. akubiomed

    Bro hendak buat gambar miniature effect ker?

    1. JebengOtai

      sy pilih preset didalam aplikasi android..ade efek miniature ini @ tilt shift 🙂

  13. iza

    Assalam..
    Bila la agaknya saya nak ke sana lagi…

    1. JebengOtai

      time cuti la pi..hehe

      p/s: tp jgn pi time public holiday la..mmg sush nk parking..huhu

  14. wandisini

    gambar dari atas kapal ke?

  15. Din

    cantik..guna miniature effecT!

  16. akhiyy

    smart gambar bro..

  17. Izzuddin Fauzi

    Huhu… Nak je berjalan di sana 😀

    1. JebengOtai

      time cuti leh la jln..ag pon byk gak tmpt menarik 🙂

    2. zool

      dtg je la.. byk tempat menarik tu..
      tapi kalau ari Sabtu n Ahad memang sesak situ

      1. JebengOtai

        yela..tp kalo parking jauh pon..jln kaki dekat jer..hehe

        1. Izzuddin Fauzi

          X dapek la nak pegi… Kaki baru nak elok… 😀

          1. JebengOtai

            owh..xper2..next time la..lgpon tangga dalam kapal @ muzium tu curam..huhu

  18. tehr

    penuh sesak nampaknya
    payah nak dapatkan kedai makan ni

    1. JebengOtai

      yg byk2 tu kedai cenderamata dan mknan2 ringan..jalan x sampai 10 minit leh mkn nasi lemak antarabangsa..hehe

      1. zool

        nasi lemak antarabangsa kat atas Dataran pahlawan kan?? penah sekali je try.. tak berani nak gi selalu. mahal..

        1. JebengOtai

          aah..sekali sekala

          ptt la x ramai org..tp smbl sotong die besar2..huhu

  19. zool

    sebab terbakar kat dalam tu yg khemah kat luar je tu.. tapi masyuk gak tu…

    1. JebengOtai

      owh..pnah terbakar ker?..sy tgk gps kat situ ade parking tp sampai jer ade khemah lak..huhu

  20. Amirez

    meriah nampaknya tempat ni. dah lama tak ke melaka

    1. JebengOtai

      time ni kalo x silap public holiday..mmg ramai..2-3 kali pusing2 gak cri parking

  21. sjiehan

    melaka!!! teringan cocunut shake kat batu berendam!!! layan!

  22. nurmisnan

    seronok wooo nyinggah shoppg kat sini.. mcm2 ada

    1. JebengOtai

      yela..hasil2 laut cam cencaluk,belacan mmg byk kat sini..huhu

  23. chii

    last skali g mlk..thn baru lepas..teringn gak nak kesana lg

    1. JebengOtai

      dpan medan samudera ade muzium maritim..blkng muzium pula ade rivercruise..pi la bro,jln2 bwk keluarga..huhu

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.