Wordless Wednesday : Gula Kapas

gula kapas

jebengotai

Menulis sekadar perkongsian. Memberi info dari pembacaan, pengalaman dan kajian dari penulis. Mungkin dari sini, pandangan kita dapat diperluaskan. - Freelance VPS setup ( NGINX + Pagespeed + Vesta ) - Part-Time Blogger

This Post Has 81 Comments

  1. akhiyy

    huuyyyoooo..lawanye..

        1. JebengOtai

          hhaha..pekene nasik ayam baser seround pon ok gak..hehe

          1. SuhairiDotCom

            kene kasi no fon bru ley nk halo..hehe

  2. sjiehan

    gula kapas kat mana??

    kuala gula taw la.. huhuhu

      1. shraqs

        AKu ingatkan gula kapas apa dah tadi πŸ™‚

        1. iza

          Ooooo…

        2. dzuandiey

          hahaha..sama..baru nak tempah sekilo!

  3. mak lagenda

    Owhhh..awan yg mcm gula2 kapas..mak pun dok cari gak kat mana gula kapasnya. Huhuhu..kelembapan sungguh le mam debab!

    1. JebengOtai

      hehe..x der idea nk letak tajuk aper..huhu..tu yg letak gula2 kapas..

    2. dzuandiey

      gula2 kapas tu tersembunyi dalam bangunan tu..cari…cari..haha

  4. muazfaris

    terbaik, guna dslr ke atau kamera biasa je nih??

    1. dzuandiey

      wow..DSLR tu..hehe…guna enset, edit guna photoshop jer.. πŸ™‚

  5. shraqs

    Cantik viewnya.

    1. JebengOtai

      kalo kat utara slalu nmpk sawah je..kalo kat selatan slalu nmpk sawit jer..hehe

  6. iza

    Assalam..
    Bestnya tengok kehijauan tu..

    1. JebengOtai

      hehe..msa ni pokok sawit dh ditebang..slalu jdik tmpt rally πŸ™‚

  7. yas

    Satu pemandangan yg cantik bro….den suko…

  8. Nizam Ijam

    pergh.. cantik giler..

  9. puanbee

    Cantik2 suka tengok gambar pemandangan gini

    1. JebengOtai

      hijau jer kan..hehe

      p/s:slalu ade kumbang tanduk sesat masuk dlm umah..almaklumlah kelapa sawit..hehe

  10. tehr

    bisnes gula kapas pun boleh masyuk juga
    hehe

  11. Denaihati

    cuaca sangat baik pemandangan pun cantik, sejuk jiwa.

    1. JebengOtai

      langit biru disulam awan putih..mmg best bro DH πŸ™‚

  12. rahman

    phone nokia punya kamera memang terbaiklah bro.. kebanyakan entry aku pun pakai nokia c7 jer πŸ™‚

    1. JebengOtai

      lens carlz zeiss die mmg unik la..x sama mcm sony ngn samsung..mmg len la..huhu

  13. Izzuddin Fauzi

    Pehhh… Dalam rumah gerenti sejuk… Kalau luar mcm nie… ada betoi ka??

    1. JebengOtai

      ikut jugak bro..kalo panas mmg lgik panas dri umah bawah..sbb umah atas kan..direct sunlight..hehe

  14. zulkbo

    salam..
    kat kawasan mana ni bro..?
    siap ada kelapa sawit tanam
    semula yang atas bukit tu kan..?

    1. JebengOtai

      ni kat area kota tinggi..yg nmpk pokok sawit baru tanam tu namanya Ladang Harimau..sbb sini dulu byk rimau..aauumm πŸ™‚

  15. puteri kasih

    ingatkan gula kapas yang boleh dimakan…rupanya gula kapas tu tak tercapai dek tangan…hehehe

    1. JebengOtai

      yg dpt capai tu x sempat amik gmbr dh abis..hehe

    1. JebengOtai

      hari mmg cerah..slalu sy suka tgk langit biru.. πŸ™‚

  16. Manan Qayyim

    mana gula kapas nye…. hihihi…

    #Indahnya ciptaan Allah….

  17. Juan

    kat gambar tu ada org tgk ko tgh tangkap gambar, lagi satu ko dah dedahkan posisi rumah ko, hehehehehe

    1. JebengOtai

      ade 5 tingkat dan 3 blok..60 buah rumah..so utk dpt lokasi sbnar 1.67% shja.. πŸ™‚

      p/s: pakcik tu borak ngn member die..dpn blok tu jer..hehe

  18. segalabenda

    aku tak tengok yang gula kapas tu, tapi suka pemandangan hijau yang aman dan sejuk mata memandang

  19. mie

    wow!!!
    cantiknya..
    ladang apa tu?

  20. Mus

    smart gambar tu bro

  21. Kamal Mustafa

    Ingatkan gulo kapeh botul, rupo eh, awan nano..huhuhu

  22. onlajer

    Wah iki kalo sawit dewe eso sugih sampe tuek

  23. hafidz

    cantiknya permandangan. best best πŸ˜€

    1. JebengOtai

      hehe..mmg hijau..kalo pokok ni dh tumbuh besar dh x nmpk dah rumah tu.. πŸ™‚

  24. kimmie

    cantiknya awan ini…sejuk mata memandang.

  25. chii

    awan nano nano :p

  26. Aidanatasya

    wahhh,,, cantik..

    1. dzuandiey

      best pemandangan!

  27. dzuandiey

    sedut gula kapasssss… πŸ™‚

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.