Kebanyakkan rakan-rakan di ‘Link Exchange‘ meminati sukan bola sepak. Salah seorang dari rakan, Tehr amat meminati bola sepak tempatan manakala Denaihati pula minat pasukan Arsenalnya. Saya kagum dengan pemain hebat seperti Messi yang banyak kali dinobatkan pemain terbaik dunia dan Christiano Ronaldo yang baru-baru ini membantu pasukannya merangkul kejuaraan La Liga untuk kelabnya Real Madrid. Tapi saya lebih meminati sukan rugbi daripada bola sepak tetapi tidaklah sehingga tahap fanatik yang keterlaluan.

Rugbi
Sukan ini kurang popular dinegara kita. Ramai beranggapan sukan ini tidak kacak kerana sangat ganas dan ‘brutal’. Hakikatnya, sukan ini mempunyai undang-undang yang tegas untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku. Sukan ini boleh dimainkan dari 7, 10 dan 15 orang dalam satu pasukan. Berbeza dengan sukan bola sepak, rugbi memerlukan kerjasama antara setiap ahli pasukan. Skil individu hanyalah sekadar sampingan dan jarang dipertonjolkan kerana rugbi memerlukan koordinasi yang mantap atara ahli pasukan. Selain itu stamina dan ketahanan mental serta fizikal adalah penting untuk memastikan jentera serangan dan pertahanan dapat digerakkan sehinggalah ke wisel terakhir.

Posisi

Lelaki Kacak Bermain Rugbi
Siapa yang tidak kenal Fahrin Ahmad. Lelaki Kacak ini hebat juga bermain sukan rugbi ini. Pada ketika ini Lelaki Kacak ini bermain di Kelab Division Dua, D’Montel. Saya amat meminati sukan ini bukan kerana kelihatan macho dan kacak seperti Fahrin Ahmad, tetapi kerana ia memerlukan strategi mantap dan membuat keputusan dengan pantas. Setiap ahli pasukan mempunyai peranan dan tugas masing-masing dan bila kesemuanya bersatu hati barulah boleh mencipta kejayaan. Tetapi ada juga lelaki kacak dan ganas dari Fahrin, mari kita lihat videoklip ini.

Jebeng Otaiβ„’

Patah tulang bahu, calar balar, terseliuh…itulah apa yg sy dpt ketika bermain sukan ni.. πŸ™‚

p/s : aku rasa sebastien chabal ag kacak la..

Sumber Gambar : Farradlien

Menulis sekadar perkongsian. Memberi info dari pembacaan, pengalaman dan kajian dari penulis. Mungkin dari sini, pandangan kita dapat diperluaskan.

– Khidmat nasihat Great Eastern Takaful Hibah
– Freelance VPS setup ( NGINX + Pagespeed + Vesta )

44 Replies to “Rugbi dan Lelaki Kacak

  1. Jebeng meminati rugbi? Dalam kepala sekarang tengah membayangkan hang mempunyai badan yang sasa. huhuhu πŸ™‚
    Aku sukan jarang layan. Layan pun kalau ada member. Kalau tak layan anime je.

  2. Haha.. Aku lagi suka tengok rugby berbanding bola sepak.. Lagipun jarang kita tengok pemain rugby gaduh kan.. Hehe..

  3. slalu org kaitkan yg main ragbi..kena badan sasa..ehehe..abg chii dulu pun main utk skolah gak.tp x pasti setakat mana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.