Gadget Impian Membawa Maut

Kebelakangan ini banyak entri dari JebengOtai.co.cc adalah berkisar tentang gadget impian yang dipertandingkan oleh Denaihati dan Beta.My. Namun begitu, adakah benar teknologi canggih ini dapat mengubah kehidupan manusia ke arah kebaikan? Teknologi dicipta adalah untuk memudahkan kehidupan manusia dengan mempercepatkan masa membuat satu-satu pekerjaan dan urusan penting yang lain. Malangnya ada segelintir yang ketagih dengan gadget impian mereka sehinggakan banyak masa mereka dihabiskan untuk membelek gadget seperti iphone,blackberry dan macam-macam lagi. Video ini adalah sekadar renungan bersama.

JebengOtai
Hargai orang yang tersayang…hope dpt memberi kesedaran bersama 🙂

jebengotai

Menulis sekadar perkongsian. Memberi info dari pembacaan, pengalaman dan kajian dari penulis. Mungkin dari sini, pandangan kita dapat diperluaskan. - Freelance VPS setup ( NGINX + Pagespeed + Vesta ) - Part-Time Blogger

This Post Has 14 Comments

  1. chii

    bukan setakat pengguna bb ngan iphone je..penggunaan telefon ketika memandu mmg tak digalakkan..tp bila pemandu bas pun guna tepon gak..mmg saje cari pasal…ishk..x fikirkan langsung nyawa yg ada dlm tu

    1. JebengOtai

      Tp pling ngeri pemandu lori yang langgar kereta…pergh..remuk abis

  2. Denaihati

    askm, pendapat aku, hp ni xbawak maut, sikap pengguna yg xbetul.

    1. JebengOtai

      Btul2…manusia sendiri yg membawa kerosakkan.. 🙂

  3. titan

    huhu..kena lebih berhati-hatila lepas nih.. 🙂

  4. Petua Emak Hot

    kalu memasak.. asyik sms.. mau hangit atau hangus lauk..he.he.he

  5. ezuekhai

    Gadjet skrng, boleh online jer mane2..Sambil bwa motor pun boleh berfacebook ( bahaya betul)..kisah sebenar yg aku tengok.. 🙂

    1. JebengOtai

      FB naik motor ker?..pergh jgn crik pasal..huhu

  6. sensasi2020

    Jgn gunakan kecanggihan teknologi sehingga kesihatan dan keselamatan diri terabai.

    1. JebengOtai

      Yg penting..memandu dgn berhati2..kesian,yg x berslah jdik mangsa

  7. sensasi2020

    Gunakan sebaik-baiknya kecanggihan teknologi utk kebaikan dan kemudahan kita utk urusan harian.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.