NgaaAAaap. Tajuk entri kali ini agak santai. Saya ingin kongsikan sebuah rakaman video ketika saya melawat Taman Buaya di Langkawi. Berbagai-bagai spesies buaya dari saiz kecil sehinggalah saiz yang besar di pamerkan. Dikatakan hampir 1000 ekor buaya diletakkan di taman ini. Jujurnya inilah kali pertama saya melihat buaya diberi makan secara langsung dan rasa menyeramkan apabila bunyi kuat kedengaran ketika Sang Bedal membaham ikan yang diberi.

 Bumi Langkawi Homestay : Penginapan besar dan selesa untuk 10-15 orang di Langkawi.   Senarai Homestay di Langkawi untuk percutian anda. 
JebengOtaiβ„’

39 Replies to “NgaaAAaap

  1. Kalau berpeluang, aku syorkan pegi ke Srawak (Sg. Batang Lupar), boleh jumpa buaya liar berjemur d tebing sungai. Aku sendiri pernah tengok, mulanya tak percaya jugak bila kawan2 kata boleh jumpa macam tu je,.. tapi memang ada. πŸ™‚

  2. ada aku tengok di astro.. di luar negara mereka buru daging buaya sebagai makanan.. nampaknya manusia lagi rakus bab makanan ni πŸ™‚

      1. tak ingat atok pegi mane, tapi kene lintas sungai, naik la bot..
        ada kawan atok pesan hati hati ada buaya..
        atok pula cabar , mana ada buaya, kalo ada tunjuk lah..
        sekali amek kene libas..
        hati hati dengan buaya.. jgn ckp besar dengan dia.. dia lg besar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge