Sana-sini bercerita tentang crepes Durian. Saya belum lagi menjamah crepes durian yang menjadi kegilaan ramai orang di Malaysia pada masa sekarang ini. Alangkah baiknya jika pemenang contest SEO 3 blog pilihan terbaik membelanja rakan-rakan makan crepes Durian. Pasti seronok dan akan teringat sampai bila-bila. Crepes Durian merupakan salah satu ribuan resepi crepes di dunia. Ada resipi crepes nutella, aiskrim bercampur kepingan strawberi, dan bermacam-macam lagi resepi yang sebenarnya turut menjadi kegilaan mereka disana. Ketika melihat salah satu Youtube Crepes yang berintikan nutela membuatkan saya terliur terbayangkan kesedapan crepes tersebut. Caranya ringkas sahaja dan mungkin boleh menjana pendapatan pengusaha crepes di Malaysia mempelbagaikan inti untuk menarik minat para pembeli.

Crepes Untuk Sarapan
Pelbagai inti boleh digunakan dari kari kentang, sardin, tuna, kari ayam, ditambah mayonis, sayur-sayuran lain-lain untuk dijual ketika sarapan pagi. Ianya lebih sihat, kurang berminyak dan lebih berkhasiat. Sarapan ini cepat disediakan bagi mereka yang terkejar-kejar untuk pergi ke pejabat disamping ia boleh dibentuk tirus untuk dipegang ketika memandu.

Crepes Untuk Makan Tengahari dan Makan Malam
Daging kisar atau ayam kisar boleh digunakan untuk resepi crepes makan tengahari. Daging kisar tersebut boleh dimasak ala-ala spageti supaya ianya serasi dengan crepes. Sayur-sayuran boleh dicampur membentuk seperti KFC Pockets atau Twister. Lebih mudah dan dipenuhi zat, khasiat dan karbohidrat untuk menampung keperluan harian bagi mereka yang aktif.

crepes
crepes ayam, bayam dan cendawan

Crepes Untuk ‘Supper’
Boleh juga disediakan untuk santapan malam ketika menonton bola dan sebagainya. Crepes nutella sedap dan senang disediakan. Tidak perlu menyediakan atau memasak inti, hanya perlu sapukan nutella pada crepes dan sudah sedia untuk dimakan. Sehingga ke wisel penamat kita tidak sedar berapa keping crepes yang telah kita makan. Jika dibandingkan dengan makan ringan, crepes ini membekalkan lebih khasiat dan kurang gula,garam atau serbuk perasa yang mungkin boleh memudaratkan kita kelak.

Jebeng Otaiβ„’

52 Replies to “Crepes Nutella Lebih Sedap Dari Crepes Durian

  1. menarik tengok mamat tu sediakan Crepes Nutella.
    betullah , kalau pelbagaikan rasa, rambutan, manggis, pisang ke, murah sikit tak jemu kot. tapi orang tua kita pun hebat juga, dah lama diaorang buat lempeng. tinggal modified sikit je…heee
    Denaihati recently posted..Ajarkan Aku Menulis BlogMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge