Wordless Wednesday : Spesis Baru?

spesis

Jebeng Otaiβ„’
lambat lak post wordless wednesday..spesis baru ker ni? πŸ™‚

jebengotai

Menulis sekadar perkongsian. Memberi info dari pembacaan, pengalaman dan kajian dari penulis. Mungkin dari sini, pandangan kita dapat diperluaskan. - Freelance VPS setup ( NGINX + Pagespeed + Vesta ) - Part-Time Blogger

This Post Has 50 Comments

  1. rahman

    spesis buah baru ker tu…

    1. jebengotai

      xpasti..first time makan..pokok ni dh lama tumbuh dpan umah datuk saya..huhu

      1. rahman

        kalau rupa macam tu… pasti isinya manis

  2. irsah

    Huyoo.. macam EvolutionIII plak yer… Tapi dari spesis sama ker? Eh baka..heee

    1. jebengotai

      hehe..mmg misteri ni bro..asal dri brazil..fikir2 bila atuk sy pi brazil..haha

      1. rahman

        tak mustahil laa bro.. pokok getah pun asal dari brazil

  3. bardboo

    rambutan? bukan…laici? pun bukan…habis tu apa? hentam saja la labu..hihi..

    1. rahman

      yang pasti bukan labu huhu πŸ™‚

  4. sollehahn

    sekali tgok macam rambutan, 2 kali tgok dah macam laici, 3 kali tgok tak tau dah nk ckap apa

    1. Naziman

      kalau 4 kali tengok? haha

    1. jebengotai

      kalo tgk kulit lagik konpius..mcm jambu batu yg kecik2 pon ade..huhu..

      kulit dh dikopek..ade kat belakang tu..

  5. kimmie

    mula – mula tengok ingat udang tadi…hahahaha…rupanya bukan. apa tu sebenarnya?

      1. kimmie

        oh…first time tengok hehehehe

  6. anif

    Err.. Apekah spesisnya buah itu? πŸ˜€

  7. akubiomed

    Sekali pandang macam buah laici atau buah mata kucing.

    1. jebengotai

      sedara2 gak tu..buah longan brazil ni bro.. πŸ™‚

  8. Hafizul

    Apakah nama buah ini saudara JO??hehehe..tak pernah tengok lagi ni…mesti best…bak sini satu..

    1. jebengotai

      pokok ni ssh nk berbuah..nama buah ni longan brazil..

      1. Hafizul

        logan brazil?tak pernah dgr pulak..huhu

  9. hatiputera

    Buah longan ke tu JO.

      1. hatiputera

        haha..tepat tekaan ku .dapat hadiah tak?hehe

        1. Hafizul

          haha..pandai betul tekaan HP ni…

  10. Wanayu

    Buah ap plak tu.. Spesis baru

    1. zool

      nanti datang melaka bawa sebiji ek

  11. tehr

    tak ada jual ke kat mana2, bro
    mahu juga aku cuba rasa

    1. rahman

      kalau ada saya pun nak πŸ™‚

  12. Amirez

    jangankan buah longan brazil, buah longan yang ada kat Malaysia ni pun saya tak pernah makan hehe

  13. Blog Keperawatan

    Ini ternyata buah yang dibahas pada postingan selanjutnya yah sahabat

  14. titan

    rasanya macam pernah makan nih..tapi kat mana yekk..

  15. Naziman

    haha. saya tahu, longan brazil kan? haha. tadi tengok post tu.

  16. daddydee

    besar ke buahnya? cam tebal je isinya….

  17. hamidah

    Salam,
    kat mana rumah datuk tu? Makcik berminat nak dapatkan benihnya

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.