Wordless Wednesday : Kesilapan Muslim Dalam Bulan Ramadhan

ramadhan

jebengotai

Menulis sekadar perkongsian. Memberi info dari pembacaan, pengalaman dan kajian dari penulis. Mungkin dari sini, pandangan kita dapat diperluaskan. - Freelance VPS setup ( NGINX + Pagespeed + Vesta ) - Part-Time Blogger

This Post Has 74 Comments

    1. budak felda

      semua sudah bersedia …slmt menyambut ramadhan bro

    2. hafizmd

      Beberapa hari lagi utk kita benar2 siapkan diri utk satu kursus yang amat besar makna dan hikmahnya…

      selamat berpuasa bro JO

  1. keretahitam

    “Memperbanyakkan tidur di siang hari dengan alasan ia adalah ibadat”…lepas ini kaum Adam akan berkampunglah kat masjid-masjid berdekatan.

    p/s:Jangan lupa bawak i-pad n laptop kat masjid sekarang ada Wifi free. Sekurangnya boleh le berinternet jangan asyik tidur je…

    1. JebengOtai

      yela..ada byk perkara len yg boleh dilakukan..

  2. anif

    Hayati apa yang dinyatakan tu.. untuk menjadi lebih baik.

  3. Hafizul

    wahh ilmu yang berguna ni…santapan rohani di pagi hari…nampak biasa jer,tapi mendalam maknanya pada setiap kelakuan yang dibuat…

  4. Hafizul

    hairan yer..kenapa la komen yang aku tulis semuanya hilang bila klik post comment..haiya..masalah teknikal @ kena makan spam..hehe

  5. Bro Zulkbo

    SALAM..
    setuju sangat saya dengan semua
    yang di atas..jangan jadikan alasan
    islam itu mudah, tapi ada caranya

    1. JebengOtai

      mmg mudah utk org yg ambil berat..berat utk org yg ambil ringan.. πŸ™‚

  6. puteri kasih

    semoga semua kesilapan diperbetulkan dan diperbaiki πŸ™‚

  7. sensasi2020

    Ramadan menjelma setahun sekali,
    Pasti ramai yang mula berkira,
    Mengandakan amalan di setiap hari,
    Kesilapan atau terlupa tidak membatalkan puasa.

    1. JebengOtai

      utk isi bulan ramadhan dengan perkara berkualiti..

  8. ProfHariz

    Paling banyak adalah Puasa tetapi Tidak Solat !

  9. Adehhh.. banyaknya kesilapan itu. Namun, ia mmg berlaku dan masih berlaku lagi. Moga2 kita dijauhkan tuhan dari perbuatan-perbuatan yg disebut di atas. Selamat berpuasa bro.

  10. Shack

    renungan bersama…salam ramadhan karim

  11. Blog Keperawatan

    Marhaban Ya Ramadhan…
    Selamat Menunaikan ibadah puasa bagi sahabat-sahabat semuanya

    1. Blog Keperawatan

      Semoga kita tidak melakukan kesilapan-kesilapan dalam menjalankan kewajiban berpuasa ramadhan ini dan semoga pula Ramadhan tahun ini akan lebih baik daripada Ramadhan-Ramadhan sebelumnya aamiin

  12. daddydee

    terima kasih atas perkongsian ini tuan…

    1. JebengOtai

      sambil mengingati diri sendiri juga.. πŸ™‚

  13. Cikgu Hairul

    Bersahur ditengah malam tu memang ramai org buat. Dalam tak sedar mereka dah berpuasa lebih masa dari yang sepatutnya. Ibadah puasa ni dah ditentukan masanya. Kalau kita berlebihan pun boleh jadi tak sah.

    1. JebengOtai

      yela..menyusahkan diri sendiri juga akhirnya..

  14. cikgu naman

    selamat berpuasa bro..samaΒ² kita membetulkan yang manaΒ² silap sebelum ni πŸ˜‰

  15. azydy

    puasa datang lagi.. niat aku nak banyakkan amal ibadat dalam bulan puasa ni..

    1. JebengOtai

      mari berlumba2 buat amal kebaikkan.. πŸ™‚

  16. azman

    Dah tinggal beberapa hari lagi nampaknya…tak sabar rasa.

  17. Hazmin Hamudin

    Tinggal beberapa hari sahaja lagi umat islam akan berpuasa. Semoga segala ibadah akan diterima oleh Allah. Tak sabar menanti kedatangan Ramadan.

  18. onlajer

    diharap dapat mengekalkan momentum beribadah selepas ramadhan nanti

  19. Nadot

    Harap sy boleh jadi lebey baik dlm bulan Ramadhan nnt n jage ape2 yg patut.. Takutnyeee..huhu

    1. JebengOtai

      xper2 yg penting usaha..pasti ada caranya.. πŸ™‚

  20. akhiyy

    betul tuh..perkara ini yang biase dilakukan..moga dpt di betulkan untuk ramadhan kali ini..

  21. sollehahn

    terasa macam baru je habis raya tahun lepas…dah nak puasa semula..huhuh..

  22. Denaihati

    terima kasih peringatannya bro. mudahan sama2 kita melakukan puasa yg terbaik.

  23. akubiomed

    Bulan Ramadan semakin hampir. Peluang untuk melipat gandakan ganjaran pada bulan Ramadan ini.

  24. puanbee

    perbaiki diri , kenali diri , insyallah .. ayat siapa tah hehe ..

    insyallah sama2 lah beringat … tak sabar nak puasa

  25. iAwani

    aura Ramadhan 2012 semakin terasa!

  26. arelan

    bersediakah kita sume nak menghadapi ramadhan???hmmm…

  27. faizul

    Ramai juga yang dah tahu benda-benda ini semua, tapi apabila tiba waktu sebenar memang ada juga yang masih buat lagi perkara-perkara begini.

    Mintak-mintak dijauhkan la ye tabiat-tabiat buruk ni.

    1. JebengOtai

      mungkin sbb guna alasan ‘x apa’ agknya..

  28. Manan Qayyim

    semakin hampir… muga ramadhan kali ini terbaik utk kita semua…

  29. Mak lagenda

    Terima kasih beng kerana sama2 berkongsi peringatan yg baik begini. Selamat berpuasa!!

    1. jebengotai

      selamat berpuasa juga kepada mak sekeluarga.. πŸ™‚

  30. Tehr

    Selamat berpuasa untuk semua
    Hari sabtu, ya
    Bukan jumaat

  31. titan

    memang ramai yang ambil kesempatan nih..

  32. chii

    perkara yg sering kita terlepas pandang

  33. Mus

    terima kasih atas info ini bro

  34. Blog Asyraf

    take note!tq sharing.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.