Kejayaan Samsung mengeluarkan produk baru Samsung Galaxy S3 menerima pujian ramai pihak. Tidak kurang juga ada pihak yang ingin memburukkan imej Samsung. Pasti ada dikalangan manusia yang cemburu dengan kejayaan syarikat Korea ini. Beberapa bulan yang lepas, masalah yang ditimbulkan Samsung Galaxy S3 hangat diperkatan di Eropah. Telefon pintar ini dikatakan meletup sejurus sahaja dicas menggunakan pengecas mobil didalam kereta. Ianya memberi tamparan hebat kepada Samsung lebih-lebih lagi ketika ianya baru dilancarkan. Berita buruk seperti ini akan menyebabkan reputasi Samsung tercalar kerana produk yang dihasilkan tidak selamat. Bayangkan jika ketika menggunakan telefon Samsung Galaxy S3, ia berpotensi akan meletup di muka kita. Sudah pasti ianya menakutkan. Kesannya Samsung akan menarik balik jutaan telefon Samsung Galaxy S3 yang akan merugikan syarikat telefon pintar tersebut.

Samsung S3

Samsung Galaxy S3 : Punca-Punca

Jangan risau dan jangan mudah terpengaruh dengan berita dan khabar angin seperti ini. Setelah disiasat oleh pihak Samsung dan pihak yang berkaitan, tragedi ini adalah disebabkan oleh kesilapan pengguna itu sendiri. Kesilapan sebegini secara logiknya tidak sepatutnya berlaku. Lain manusia lain ragamnya. Punca sebenar telefon pintar Samsung Galaxy S3 meletup adalah disebabkan telefon Samsung Galaxy S3 salah seorang pengguna tersebut dimasuki air. Tanpa berfikir panjang, pengguna tersebut telah memasukkan telefon pintar itu kedalam ‘microwave’ semata-mata untuk mengeringkan telefon itu.

Samsung Galaxy S3 : Fakta Mitos

Selalunya kita mendengar ‘urban legend’ dari barat yang berkaitan dengan ‘microwave’. Salah satunya ialah seorang nenek di US telah memasukkan kucingnya kedalam ‘microwave’ untuk mengeringkan kucingnya setelah dimandikan. Ia dikatakan ‘urban legend’ yang paling terkenal. Saya tidak pasti mengapa ianya terjadi walhal secara logiknya banyak kaedah lain yang lebih saintifik dan cara yanh senang untuk menyelesaikan masalah ini. Mungkin juga hanya kerana ingin menjimatkan duit,pengguna tersebut memilih cara ini yang terang-terang amat berisiko dan membahayakan diri pengguna tersebut.

Jebeng Otaiβ„’
Fuh selamat.. leh sambar sebijik.. hehe πŸ™‚
Gambar : Engadget

Menulis sekadar perkongsian. Memberi info dari pembacaan, pengalaman dan kajian dari penulis. Mungkin dari sini, pandangan kita dapat diperluaskan.

– Khidmat nasihat Great Eastern Takaful Hibah
– Freelance VPS setup ( NGINX + Pagespeed + Vesta )

83 Replies to “Samsung Galaxy S3 Meletup Ketika Dicas

  1. mmg selalu begitulah keadaan bila sesuatu yg ditunggu2 mcm smartphone galaxy S3, Pasti ramai yg menunggu utk memberi dan. tercari2 kekurangannya.

    setakat ni..Samsung Galaxy S3 memang terbaik.oo

          1. saya dah sambar S3. tgh mencari kelebihan dan kekurangan seblm tulis entri review.

            p/s: jgn kasi orang lain tau ye.

  2. masa aku sekolah rendah majalah gila gila ada buat kartun kaedah goreng telur atas penggosok baju.. nasib aku tak ikut.. kalau tidak…….

  3. Tak silap pertama kali baca pasal galaxy s3 meletup tu di dailmail uk.. tak sangka pula tu adalah disebabkan kesilapan pengguna sendiri

  4. biasa lar. dalam persaingan dunia mobil. ada jer buat gimik, spekulasi, sensasi dsb. Ada kata betul ada kata tidak. Thks perkongsian bro. buka minda sikit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.